February 18, 2010

Aktiviti Homeshcool

Hari ni angah agak bersemangat sikit memulakan kelasnya. Tak perlu disuruh dia meminta utk membaca. Sebabnya dah janji kalau nak painting ngan water colour kena rajin2 belajar.

Jadi hari ni mulakan kelas mcm biasa. Dimulakan dgn doa dan baca buku Bacalah Anakku. Alhamdulillah skrg ni angah dah masuk buku 8. Kalau dia rajin sikit lg mungkin dah habis dah. Tapi takpelah. Budak ni kita tak boleh paksa. Kita kena ikut angin dia.
Lepas tu mama buatkan buku skrap utk angah tampal shape. Sebenarnya angah pun dah mahir dgn bentuk2 ni. Bukan main seronok lagi dia.



Buku skrap

Painting ngan water colour

4 comments:

  1. salam, saya pun surirumah sepenuh masa.Semasa anak pertama dulu, berkobar2 jer semangat mengajar anak yang sulung.Bila dah masuk anak ke 2, ke 3 dan ke 4 ..semangat tu mcm pudar jer.Nak kata busy sgt dgn urusan rumah tangga tak juga.Kadang rasa bersalah dan berdosa jer bila mengabaikan pembelajaran diorang.Terima kasih sebab berkongsi blog yg betul2 memberi manfaat kepada sy sebgai sumber rujukan saya dalam mendidik anak sy yang ke 3 dan ke 4 ni.thx again, Puan mahani :)

    ReplyDelete
  2. ye sama la kita mysdear....i pon bru nk berjinak2 buat home school nie...hrp x terlewat la...

    ReplyDelete
  3. semoga kita terus diberikan semangat dan kekuatan olehNya utk kita teruskan usaha mengajar dan mendidik sendiri anak2 di rumah. insyaAllah.

    ReplyDelete
  4. Helpful Site…
    Thank you so much for providing individuals with a very terrific possibility to read from this Web site.
    What is the Montessori Method

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails